Кібербулінг

Дізнайтеся про цькування в інтернеті. Як розпізнати, де це може статися, як подати скаргу та де знайти необхідну підтримку.

Інтернет став звичною частиною життя й невіддільним елементом навчання. Сьогодні завдяки онлайн-середовищу діти можуть навчатися за будь-яких умов й отримати доступ до великої кількості корисної інформації. Інтернет дарує можливості, тому не варто ставитися до активного онлайн-життя учнів негативно.

Але й не потрібно забувати, що разом з перевагами існують  певні ризики, наприклад, кібербулінг. Кібербулінг — це використання онлайн-контенту або онлайн-спілкування, щоб принизити, переслідувати, залякувати або погрожувати дитині. Якщо ваші учні стикаються з проблемою кібербулінгу, важливо, щоб вони не боялися розповісти про це вам і знали, що можуть отримати допомогу в будь-якій ситуації. 

Як зрозуміти, що учні піддаються кібербулінгу?

  • Учні стали більш замкнутими, тривожними, сумними або злими. 
  • Здається, що учні стали самотніми або засмученими.
  • Їхнє коло спілкування в школі різко змінилося або вони повністю ізолювалися від колективу.
  • Учні менш активні у школі, прогулюють уроки, не виконують домашні завдання.

Вам здається, що учні стали жертвами кібербулінгу? Ось простий алгоритм дій:

  • Зберігайте спокій та спробуйте поговорити 

    Не зліться, що учні менше часу приділяють навчанню. Ніколи не звинувачуйте та не сваріть їх. Спробуйте поговорити про їхні почуття та проблеми. 

  • Підтримайте 

    Допоможіть зміцнити впевненість учнів. Хваліть на уроках, коли дитина робить навіть незначні успіхи в навчанні. 

  • Повідомте батькам 

    Розкажіть батькам про свої підозри, що дитина піддається кібербулінгу. Поясніть, що учень не винен у цьому. Пам’ятайте, що їм потрібна допомога та підтримка, а не стрес і сварки через оцінки.

  • Підтримуйте зв’язок з учнями

    Будьте відкритими до спілкування та час від часу запитуйте про справи. Це допоможе налагодити контакт і довіру між вами.

  • Допоможіть зібрати докази та повідомити про порушення 

    Якщо ваші підозри справдилися,  допоможіть учням захиститися від подальших образ. Разом зробіть скріншоти негативних коментарів чи погроз, заблокуйте кривдників та повідомте в службу підтримки соцмережі, де відбувалося спілкування. 

Також рекомендуємо звернутися по допомогу в чатбот «Кіберпес» і розповісти про нього учням. Цей чатбот доступний у Telegram і Viber. З його допомогою можна дізнатися, як самостійно видалити образливі матеріали з соціальних мереж, а також куди звертатися по допомогу.

Чатбот дає таку інформацію:

  • Що таке кібербулінг? Яким він буває?
  • Як визначити контент, що містить кібербулінг?
  • Що робити, якщо хтось зазнає онлайн-цькувань?
  • Як повідомити платформу та видалити контент, що містить кібербулінг?
  • Як запобігти кібербулінгу?
  • Як спілкуватися безпечно й не стати агресором?

Пам’ятайте, що діти повинні знати, що таке приватність, і поважати інших у мережі. Рекомендуємо вам провести урок на цю тему в класі. Матеріали уроків можна знайти в розділі платформи «УРОКИ».

Також ви можете отримати більше інформації про кібербулінг в освітньому середовищі на довідково-інформаційній платформі правових консультацій WikiLegalAid.

Гарячі лінії та сервіси

Не зволікайте зі зверненням за юридичною допомогою до контакт-центру системи безплатної правової допомоги за номером:

0 800-505-170

(цілодобово та безкоштовно в межах України)

Чат-бот «Кіберпес»

Telegram або Viber

Гаряча лінія

Children's line (from 12.00 to 4.00 p.m.)

або