Безпечні покупки онлайн

Останніми роками світ почав активно купувати різні товари онлайн. У звичайних магазинах завжди є деякі ризики. Наприклад, покупців можуть ввести в оману, продати неякісний товар або злочинці викрадуть гаманець, поки ви стоїте в черзі. Онлайн-світ також має свої недоліки. Тому ми зібрали практичні рекомендації, як робити безпечні покупки.

  1. Перевіряйте онлайн-ресурс, на якому купуєте

    Завжди намагайтеся використовувати магазини та сайти, які перевірені часом і популярні серед людей. Окрім великого вибору, у них є внутрішні системи захисту користувачів, служба підтримки та послуги, які роблять шопінг безпечним, — на відміну від маловідомих онлайн-магазинів, які часто не мають навіть безпечного з'єднання.

    Уважними потрібно бути завжди. Шахраї часто створюють сайти-двійники навіть відомих брендів, щоб вкрасти ваші кошти. Замість оплати товару кошти йдуть злочинцям через підробну форму платежу. Такі ресурси називаються фішинговими.

  2. Будьте уважними, коли обираєте продавців. Звертайте увагу на ціну на ринку

    Зараз існує багато агрегаторів, які збирають дані з різних онлайн-майданчиків про ціну на товар, — від найнижчої до найвищої. Так у вас буде розуміння вартості. Якщо на сайті ціна значно нижча або вища за середню, це має стати першим дзвіночком — купувати щось у цього продавця ризиковано. Також придивіться до фотографій товару. Зазвичай порядні покупці знімають усе детально, щоб показати реальний стан товару та зацікавити покупця. Шахраї, як правило, не витрачають на це час і завантажують фото з інтернету. Наприклад, серед світлин телефону, який ви хочете купити, є фото з коробкою та маркуванням на ній. Завдяки маркуванню можна визначити, у якій країні цей телефон насправді продавався. Також існує безліч сервісів (наприклад, зображення у Google), які можуть показати, скільки разів і на яких ресурсах використовувалася світлина.

  3. Завжди ставте питання про товар 

    У спілкуванні з продавцем не соромтеся розпитувати про товар, намагайтеся дізнатися якомога більше інформації. 

  4. Не поспішайте

    Якщо продавець просить у вас передоплату — не поспішайте переказувати гроші, бо цим методом часто користуються шахраї. Вони «продають» товари, яких не існує, і використовують при цьому психологічний тиск. Наприклад, наполягають, щоб ви купили річ якомога швидше, бо в нього в черзі десять потенційних клієнтів. Ще один метод — тиснути на емоції: начебто гроші дуже потрібні дитині/на лікування/віддати борг. Так злочинці використовують благородні почуття своїх жертв. Тоді як оплачувати товари, щоб не втратити гроші на картці? Існують перевірені методи — особиста зустріч чи післяплата. 

Пам'ятайте, швидше за все, перед вами шахраї, якщо:

      1. Ви бачите, що ціна на товар/послугу набагато нижча за ринкову.
      2. Продавець не дає повну інформацію про товар, квапить вас і не відповідає на ваші запитання.
      3. Вас просять надіслати повну інформацію про вашу картку.

Що робити в таких випадках?

    1. У жодному разі не погоджуйтеся на передоплату.
    2. Не діліться даними картки.
    3. Зверніться до служби підтримки онлайн-ресурсу.
    4. Не переходьте за посиланнями, які вам надсилає продавець, і не відкривайте жодні файли.

Гарячі лінії та сервіси

Не зволікайте зі зверненням за юридичною допомогою до контакт-центру системи безплатної правової допомоги за номером:

0 800-505-170

(цілодобово та безкоштовно в межах України)

Чат-бот «Кіберпес»

Telegram або Viber

Гаряча лінія

Children's line (from 12.00 to 4.00 p.m.)

або