Кібербулінг

Зрозумійте ризики й дізнайтеся способи підтримати свою дитину, якщо вона зазнає знущань в інтернеті.

Кібербулінг — це використання технологій для знущань над особою чи групою осіб з наміром зашкодити їм соціально, психологічно чи навіть фізично. 

Онлайн-булінг може завдати руйнівної шкоди молодим особам, чиє онлайн-життя є важливою складовою їхньої ідентичності та того, як вони взаємодіють соціально. 

Ваша дитина може не повідомити вам, що зазнала булінгу в інтернеті через побоювання, що це погіршить ситуацію або вона може втратити доступ до своїх гаджетів та інтернету. 

Яких форм набуває кібербулінг? 

  • принизливі повідомлення та листи на електронну пошту — образливі повідомлення, фото- чи відеозображення 
  • переслідування, виключення чи приниження інших у спільних чатах 
  • розповсюдження неприємних пліток та розмов у соцмережах
  • створення фейкових акаунтів на чиєсь ім’я, щоб обдурити чи принизити їх

Як зрозуміти, що дитина зазнає кібербулінгу?

  • вона засмучується після користування інтернетом та гаджетами
  • в характері та поведінці відбуваються зміни: дитина стає більш замкнутою, тривожною, сумною чи злою, здається більш самотньою
  • помітні зміни у колі знайомих та друзів
  • зниження успішності у школі 
  • зміни режиму сну 
  • уникнення відвідування школи чи гуртків 
  • погіршення стану фізичного здоров’я
  • дитина стає потайливою щодо своїх онлайн-активностей та користування мобільними пристроями.

Що я можу зробити? 

Поговоріть зі своєю дитиною про кібербулінг до того, як це станеться. Разом ви можете розробити стратегії щодо вирішення будь-яких потенційних проблем та запевнити дитину, що будете поряд, щоб підтримати її.

Якщо ваша дитина зазнає кібербулінгу:

  • Слухайте, думайте та зберігайте спокій — поговоріть з нею про те, що сталося, намагайтеся бути відкритими та неосудливими; запитайте, як дитина почувається та переконайтеся, що вона відчуває, що її чують. 
  • Зберіть докази — гарною ідеєю буде зібрати, наприклад, знімки екрану про залякування, на випадок, якщо вам знадобиться повідомити про це поліцію. 
  • Блокуйте та керуйте контактами — порадьте своїй дитині не відповідати на повідомлення із залякуваннями та допоможіть їй заблокувати чи видалити з друзів людину, яка надсилає відповідні повідомлення. 
  • Повідомте адміністрації сайту або сервісній службі — багато онлайн-сервісів дозволяють повідомити їх про образливий контент та вимагати його видалення.
  • Зверніться за допомогою та підтримкою — регулярно перевіряйте, як почувається ваша дитина. Якщо ви помітили зміни, які турбують вас, то зверніться до служби консультування чи служби психологічної підтримки.
  • Зверніться за допомогою у чатбот Кіберпес, який доступний у Telegram та Viber. У ньому можна дізнатись, як самостійно видалити образливі матеріали із соціальних мереж, а також куди звертатись по допомогу.

Чатбот дає таку інформацію:

  • Що таке кібербулінг? Які є його види?
  • Як визначити контент, що містить кібербулінг?
  • Що робити, якщо ви зазнаєте онлайн-цькувань?
  • Як повідомити платформу та видалити контент, що містить кібербулінг?
  • Як попередити кібербулінг?
  • Як спілкуватися безпечно і самому не стати агресором?

Гарячі лінії та сервіси

Не зволікайте зі зверненням за юридичною допомогою до контакт-центру системи безплатної правової допомоги за номером:

0 800-505-170

(цілодобово та безкоштовно в межах України)

Чат-бот «Кіберпес»

Telegram або Viber

Гаряча лінія

Children's line (from 12.00 to 4.00 p.m.)

або