Кібербулінг — це використання технологій для знущань над особою чи групою осіб з наміром зашкодити їм соціально, психологічно чи навіть фізично.
Онлайн-булінг може завдати руйнівної шкоди молодим особам, чиє онлайн-життя є важливою складовою їхньої ідентичності та того, як вони взаємодіють соціально.
Ваша дитина може не повідомити вам, що зазнала булінгу в інтернеті через побоювання, що це погіршить ситуацію або вона може втратити доступ до своїх гаджетів та інтернету.
Яких форм набуває кібербулінг?
- принизливі повідомлення та листи на електронну пошту — образливі повідомлення, фото- чи відеозображення
- переслідування, виключення чи приниження інших у спільних чатах
- розповсюдження неприємних пліток та розмов у соцмережах
- створення фейкових акаунтів на чиєсь ім’я, щоб обдурити чи принизити їх
Як зрозуміти, що дитина зазнає кібербулінгу?
- вона засмучується після користування інтернетом та гаджетами
- в характері та поведінці відбуваються зміни: дитина стає більш замкнутою, тривожною, сумною чи злою, здається більш самотньою
- помітні зміни у колі знайомих та друзів
- зниження успішності у школі
- зміни режиму сну
- уникнення відвідування школи чи гуртків
- погіршення стану фізичного здоров’я
- дитина стає потайливою щодо своїх онлайн-активностей та користування мобільними пристроями.
Що я можу зробити?
Поговоріть зі своєю дитиною про кібербулінг до того, як це станеться. Разом ви можете розробити стратегії щодо вирішення будь-яких потенційних проблем та запевнити дитину, що будете поряд, щоб підтримати її.
Якщо ваша дитина зазнає кібербулінгу:
- Слухайте, думайте та зберігайте спокій — поговоріть з нею про те, що сталося, намагайтеся бути відкритими та неосудливими; запитайте, як дитина почувається та переконайтеся, що вона відчуває, що її чують.
- Зберіть докази — гарною ідеєю буде зібрати, наприклад, знімки екрану про залякування, на випадок, якщо вам знадобиться повідомити про це поліцію.
- Блокуйте та керуйте контактами — порадьте своїй дитині не відповідати на повідомлення із залякуваннями та допоможіть їй заблокувати чи видалити з друзів людину, яка надсилає відповідні повідомлення.
- Повідомте адміністрації сайту або сервісній службі — багато онлайн-сервісів дозволяють повідомити їх про образливий контент та вимагати його видалення.
- Зверніться за допомогою та підтримкою — регулярно перевіряйте, як почувається ваша дитина. Якщо ви помітили зміни, які турбують вас, то зверніться до служби консультування чи служби психологічної підтримки.
- Зверніться за допомогою у чатбот Кіберпес, який доступний у Telegram та Viber. У ньому можна дізнатись, як самостійно видалити образливі матеріали із соціальних мереж, а також куди звертатись по допомогу.
Чатбот дає таку інформацію:
- Що таке кібербулінг? Які є його види?
- Як визначити контент, що містить кібербулінг?
- Що робити, якщо ви зазнаєте онлайн-цькувань?
- Як повідомити платформу та видалити контент, що містить кібербулінг?
- Як попередити кібербулінг?
- Як спілкуватися безпечно і самому не стати агресором?