Hate-speech

Цифровий світ відкритий для всіх користувачів, він став місцем висвітлення різних точок зору. Чудово, коли твої думки збігаються з думками інших, але якщо ви не знайшли спільної мови — це не привід забувати про ввічливість та повагу в мережі.

У мережі постійно вирує вільний потік думок. Тут ти можеш висловитися про будь-що: обговорити прем’єру нового сезону серіалу, прокоментувати образ улюбленої зірки на червоній доріжці або ж просто зробити комплімент під фото своєї подруги. 

Також у соцмережах ти можеш розповісти, що тебе турбує, та обговорити свої переживання з іншими за допомогою коментарів. Але іноді вони стають не інструментом допомоги та обміну думок, а полем для поширення хейт-спічу.

Hate-speech — це образливі висловлювання, спрямовані проти групи чи окремої людини на основі раси, релігії, статі чи будь-якої іншої ознаки. Тому дотримуйся наших рекомендацій, аби твоє спілкування в мережі залишалось дружнім та екологічним: 

✅ Налаштуй обмеження у своєму профілі, щоб уникнути хейт-спічу щодо себе

Люди різні. І будь-яке необережне висловлювання може травмувати. Тому в соціальних мережах налаштуй можливість коментарів та запитів на повідомлення від інших користувачів. Як це зробити на прикладі інстаграму — у відео.

✅ Поважай кожного користувача та будь ввічливим 

Усі ми різні за вподобаннями та самоідентифікацією. І це нормально. Більше того, це класно, адже соціальні мережі дають простір для різноманіття і для того, щоб бути тим, ким ти є, а не ховатися за соціальними шаблонам. Кожен однаково заслуговує на повагу. Тому в мережі також пам’ятай про правила ввічливого спілкування.

✅ Думай про зміст перед постингом

Перед публікацією нового допису на своїй сторінці зупинись та подумай, чи не можеш ти когось образити його змістом. Можливо, там є невдалий жарт або неоднозначна думка, що може когось дискримінувати. Постав себе на місце тої людини, яка б прочитала таке повідомлення. 

✅ Коментуй обережно 

Не будь агресивним під час дискусії в коментарях. Навіть якщо хтось не погоджується з твоєю думкою, не переходь на особисті образи. Пам’ятай про повагу та ввічливість.

✅ Надсилай скарги, якщо побачив хейт у коментарях

У більшості соцмереж ти можеш поскаржитись на інші коментарі. Обов’язково зроби це, якщо побачив хейт. Це допоможе припинити образи та, можливо, заблокувати акаунт кривдника. 

Звернися до чатботу

#Кіберпес

Гарячі лінії та сервіси

Не зволікайте зі зверненням за юридичною допомогою до контакт-центру системи безплатної правової допомоги за номером:

0 800-505-170

(цілодобово та безкоштовно в межах України)

Чат-бот «Кіберпес»

Telegram або Viber

Гаряча лінія

Children's line (from 12.00 to 4.00 p.m.)

або